Een eenvoudige manier om uw EPC te verbeteren, is door bij te houden welke verkeersbronnen goed voor u converteren en vervolgens te proberen het verkeersvolume van die bronnen te vergroten. EPC stelt hen in staat om snel en eenvoudig winsten te vergelijken via socialemediamarketing, promotionele e-mails en pre-salespagina's. We laten u later zien hoe u EPC in de praktijk kunt gebruiken en beschrijven wat EPC is in affiliate marketing. Om te begrijpen wat EPC in affiliate marketing is, moet u weten hoe u de waarde ervan kunt berekenen en de getallen die u berekent kunt interpreteren.
Als u betaalde advertenties rechtstreeks naar de verkooppagina van gelieerde producten hebt geleid, zal het implementeren van deze Minimum Viable Funnel vrijwel zeker uw EPC een boost geven. Omdat een aanbod meer verkoopvolume genereert, zal de EPC vaak afnemen, dus pas op voor programma's met een te hoge EPC voor uw branche. Oké, dus als u meer geld wilt verdienen met een aangesloten product, moet u uw CPC verlagen of uw EPC verhogen. EPC is de belangrijkste maatstaf voor affiliate marketing, omdat u hiervan weet dat u winstgevende marketingcampagnes kunt maken.
Dit komt omdat EPC hen in staat stelt om snel en eenvoudig inkomsten te vergelijken via advertenties op sociale media, promotionele e-mails en pre-salespagina's. Als u uw EPC kent, krijgt u een beter begrip van hoe uw verkeer en partneraanbiedingen samen presteren. Als u een affiliate marketeer bent, is EPC een van de belangrijkste statistieken die u moet weten om te bepalen of uw partnercampagnes winstgevend zijn of niet. Dus waarom is EPC zo belangrijk voor affiliate marketeers? Het komt omdat EPC een metriek is die je op elk moment en elke dag kunt volgen.
Als u de EPC kent, kunt u begrijpen hoeveel u mogelijk gaat verdienen, welke links en pagina's het meest effectief zijn en welke wat werk nodig hebben. Als gevolg hiervan garandeert het selecteren van het aangesloten product met de grootste EPC geen fatsoenlijk inkomen. Deze gegevens kunnen worden aangeduid als „netwerk EPC” omdat de partner van het partnerprogramma deze als een gemiddelde levert. Het berekenen van de EPC voor elk van uw gelieerde links en campagnes maakt het eenvoudig om te zien hoe uw inspanningen zinvolle voordelen opleveren.