Als u de EPC kent, kunt u begrijpen hoeveel u mogelijk gaat verdienen, welke links en pagina's het meest effectief zijn en welke wat werk nodig hebben. Als een affiliate zijn eigen EPC berekent, moet hij de berekening gebruiken die voor hen het meest logisch is. EPC in affiliate marketing stelt u in staat om uw inkomsten te bekijken door een vluchtige blik over het hele bord te werpen in plaats van door de cijfers in een enorme tabel te bladeren en alle cijfers op te tellen om het uiteindelijke cijfer te zien. En zodra uw lijst vol is met een betrokken publiek, kunt u dit goedkope platform gebruiken om meer affiliate verkopen te stimuleren en uw EPC te maximaliseren.
Dit is de reden waarom het blindelings kiezen van een product op basis van het hoogste epc-partnerprogramma niet zo'n solide strategie is als je misschien denkt. Bovendien wordt de EPC van adverteerders de eerste 90 dagen weergegeven als „Nieuw” in het Commission Junction Network. Het is noodzakelijk gegevens te gebruiken die vijf maanden eerder zijn begonnen om nauwkeurige EPC-ratings te geven die uitgebreide of omgekeerde transacties kunnen omvatten. Focussen op EPC in affiliate marketing lijkt misschien een snelle oplossing, maar het is een bewezen effectieve manier om ervoor te zorgen dat u uw geld niet weghaalt.
Maar de betekenis van het EPC-filiaal is de belangrijkste maatstaf om succesvol te zijn in affiliate marketing. EPC-waarden van drie maanden worden dagelijks berekend en bijgewerkt, met behulp van gegevens die vijf maanden eerder zijn begonnen tot en met drie maanden ervoor. EPC is vooral belangrijk voor affiliate marketeers die enorme hoeveelheden verkeer naar de websites van verkopers en marketeers sturen die een breed scala aan platforms gebruiken om verschillende producten en diensten te promoten. Dit kan u helpen bij het identificeren van partnerprogramma's met hoge EPC's, zoals Sandals Affiliate Program of Weebly Affiliate Program, en u kunt afmelden voor programma's met relatief lagere EPC's.
Uw EPC wordt vervolgens teruggeconverteerd naar uw functionele valuta (op voorwaarde dat deze verschilt van USD) wanneer u deze bekijkt op de startpagina van uw accountmanager voor uitgevers. Deze gegevens worden soms „netwerk EPC” genoemd omdat het afkomstig is van het partnernetwerk van partners van het partnerprogramma om het gemiddelde te creëren. De EPC-metriek houdt alleen rekening met de laatste twee variabelen in die vergelijking (en die twee alleen gemiddeld, niet voor een specifieke locatie). En als u eenmaal hebt geleerd hoe u uw EPC kunt verhogen, kunt u verwachten dat u grotere winsten haalt uit de verkoop van gelieerde ondernemingen.